Welpen-jongens

De welpen zijn jongens, vanaf 7 tot en met 11 jaar en van vroeger uit is deze speltak gebaseerd op het boek 'Junglebook', van de Britse schrijver Kipling.

Welpen-jongens Scouting Elburg

Natuurlijk gaan de welpen ook mee met hun tijd en dus doen we naast de "standaard" scouting dingen als vuurtje stoken, survivaltochten en hutten bouwen veel aan themaopkomsten, als Ridders en Piraten of spellen als Levend Stratego en Rugby  Deze activiteiten van de welpen vinden zo mogelijk buiten plaats en dus is het aan te raden oude kleren aan te doen.

Naast de gewone opkomsten worden er ieder jaar  een paar weekendkampen georganiseerd waarbij de welpen 1 nachtje blijven slapen. Deze kampen draaien vaak rond een bepaald thema waarbij er altijd een paar supercoole spellen in het donker worden gedaan. Dus neem je zaklamp mee.

Welpen-jongens Scouting Elburg

Als hoogtepunt van het jaar organiseren we, in de eerste of tweede week van de zomervakantie,  een zomerkamp voor de welpen waarvoor een clubhuis wordt gehuurd van een andere scoutinggroep, ergens in Nederland. Deze hele week zal rond een centraal thema draaien waarbij de welpen actief meewerken aan het programma.

Voorbeelden van eerder zomerkampthema's zijn Piraten Der Zeven Zeeën en De Ridders Van De Ronde Tafel. Als je hier iets meer van wil zien kan je even in het fotoboek kijken naar foto's van een aantal zomerkampen.

De welpen hebben iedere week opkomst, op zaterdagochtend van 09.30 tot ongeveer 11.30 uur.

Leiding

• Youri
  • Jasper
  • Rick
  • Jan
  • Joëlle

• Jurre

Voor vragen/opmerking over de welpen of over de wachtlijst kunt u terecht op welpenelburg@gmail.com

Welpen Yell:

Van je ram-tam-tam

Van je ram-tam -tam

Elburg heeft een Nisiram

Van je ram-tam-tam

Elburg heeft een Nisiram

Welpen Wet:

Een welp speelt samen met anderen in de rimboe. Hij is eerlijk, vriendelijk, houd vol en zorgt goed voor de natuur!