Crazy Instuif @ Home 50

Normaal hebben we de eerste opkomst na oud & nieuw onze instuif waarbij iedereen allemaal leuke scouting opdrachten kunnen doen. Nu kan je thuis je eigen instuif vieren. Met je broertje, zusje, vader of moeder, of een vriendje of vriendinnetje uit de buurt.

• Je hebt 2 uur de tijd om zoveel mogelijk opdrachten te maken
  • Elke opdracht levert punten op. Hoe meer opdrachten je doet, hoe meer punten je krijgt.
  • Doe elke opdracht zo creatief en vindingrijk mogelijk

Opdrachten:

1. Was je handen, zo creatief mogelijk. Bijv. met een liedje of in de vijver. Min. 20 sec (filmpje)

2. Trek zo snel mogelijk 6 broeken over elkaar aan en stuur hier een filmpje van op.

3. Maak een paalsteek, stuur een foto als bewijs.

4. Doe een klusje thuis en maak een actiefoto.

5. Zeg de scoutingwet op en film dit.

6. Knutsel een boot, bonuspunten als die ook echt blijft drijven stuur hier een foto van op.

7. Spel je naam met je lichaam als letters maak hier een foto van, bonus punten als deze achter elkaar zijn geplakt.

8. Ontcijfer deze morse code, stuur de oplossing op.

9. Laat een van je familie leden je uniform dragen en stuur hiervan een foto op.

10. Maak een stoepkrijt tekening in het thema: scouting, stuur een foto van je creatie

11. Draai achter elkaar 50 rondjes in dezelfde richting en film dit

12. Doe water in je mond en gorgel een liedje, terwijl je dit filmt

13. Vouw een papieren vliegtuig wat door de hele kamer kan vliegen stuur een filmpje als bewijs

14. Maak deze tekening, met behulp van een kompas streken, stuur een foto van het resultaat

15. Maak een foto van hoe je met je tong je neus aanraakt

16. Verzamel 10 voorwerpen die rood zijn en maak hiervan een foto.

17. Bedenk zelf een quiz over scouting die de leiding kan doen (foto/filmpje)

18. Probeer 10 x een wc-rol hoog te houden (filmpje)

19. Raad hoe oud je leiding is: schrijf de leeftijd achter de foto en stuur een foto van het resultaat

20. Klim in een boom, stuur hiervan een foto op.

21. Zwem 3 rondjes (als je geen zwembad in huis hebt, kan het misschien wel droogzwemmen in de woonkamer) (filmpje)

22. Eet soep met een vork en film dit.

23. Fotografeer een vlieg, stuur de foto op.

24. Vertel een kampvuur verhaal en film dit.

25. Zing in een filmpje je favoriete avond4daagse liedje

26. Maak een bouwwerk van spaghetti en spekjes, of satéprikkers en elastiekjes als een echte pionier stuur een foto van je bouwwerk op.

27. Blaas een ballon op tot hij knapt en film dit.

28. Maak een filmpje terwijl je probeert te beschuit fluiten

29. Loop 10 keer de trap op en af. Maak een filmpje als bewijs

30. Maak een foto alsof je in een boot zit

31. Bak een broodje en maak hier een foto van

32. Doe 15 pushups zonder pauze, stuur hiervan een filmpje op

33. Eet iets met stokjes, maak hier een filmpje van

34. Bouw een hut, maak een foto als de hut klaar is

35. Teken een zelf portret, en ga op de foto met je portret

36. Flip a bottle (Filmpje)

37. Neem een pauze met limo en een koekje, maak hier een foto van

38. Beeld in foto of filmpje je favoriete scouting activiteit uit, zodat de leiding dit kan raden

39. Speel buskruit/hollandse leeuwen met de mensen die thuis zijn

40. Verkleed je naar wat je later wil worden als je groot bent en stuur een foto van het resultaat

41. Bouw een zo hoog mogelijke toren, stuur een foto van de toren wanneer deze klaar is

42. Ga bellenblazen en maak een foto met minstens 6 foto

43. Maak een foto van een zo duur mogelijke auto (uit de straat)

44. Maak een foto van een kabouter

45. Maak een foto van een klok op 11:11

46. Onderzoek of je langer op alleen je linkerbeen kan staan of langer op alleen je rechterbeen, geef je bevindingen door.

47. Maak een smiley van spullen die je buiten kan vinden, en maak hiervan een foto

48. Balanceer een tak op 1 vinger en maak hiervan een foto

49. Kies een tegel op de stoep. Doe 5 stappen achteruit, probeer vanaf daar 10 keer een bal op de door jou gekozen tegel te gooien stuur hiervan een filmpje als het lukt.

50. Teken het logo van scouting Elburg zo goed mogelijk na, en stuur hiervan een foto op.

Veel succes!