Uniform

Het dragen van een uniform is bij de meeste scoutinggroepen gebruikelijk. Het sluit aan bij de gedachte dat iedereen gelijkwaardig is, ongeacht rang of stand, religie of huidskleur.

Er zijn meerdere redenen te verzinnen voor het dragen van een uniform:

• Gelijkwaardigheid:

Iedereen heeft ongeveer hetzelfde aan, of je nou rijk of arm bent, of wat je geloof of afkomst ook is.

• Herkenning:

Aan de kleding is te zien bij welke scoutinggroep en welke speltak iemand zit

• Herinnering:

Insignes en badges geven aan bij welke evenementen je bent geweest, of welke vaardigheden je hebt opgedaan

• Praktisch:

Het uniform kan tegen een stootje en mag vies worden, iets waar veel andere alledaagse kleding minder geschikt voor is.

Meer algemene informatie over het ontstaan van het uniform vind je op scoutwiki.org/Uniform

Iedere speltak heeft bij ons een eigen uniform, meer informatie hierover ontvang je van de speltakleiding.

Omdat het om speciale kleding gaat kan je het alleen in de Scoutshop kopen, de dichtstbijzijnde zit in Zwolle. Maar je kan ook terecht bij de Scoutshop Webshop.

Uniform Scouting Elburg

Scoutschop Zwolle

De van der Scheurenmarke 102

8016 MC Zwolle

t: 038-7850416

Openingstijden:

ma: 18:30 - 21:00

wo: 14:00 - 17:00

do: avond op afspraak

za: 09:00 - 11:00

Hoodies

Het vest wordt 1 maal gratis verstrekt, nieuwe leden ontvangen deze tijdens de installatie.

Het vest is geen officieel uniform en mag altijd (dus ook bij niet Scouting activiteiten) gedragen worden, tijdens de opkomst openen en sluiten dragen we gewoon het normale uniform.

Het vest is als een leuke toevoeging en vooral herkenbaarheid, vooral handig op kamp of tijdens evenementen.

Wanneer het vest kwijt of te klein is kan je een nieuwe aanschaffen voor € 15.00. Dit kan je aangeven bij de leiding.