Welpen-meisjes

Welpen-meisjes ook wel Kabouters genoemd, dat zijn niet van die kleine wezentjes met puntmutsen. Binnen Scouting zijn de kabouters een speltak voor meisjes van 7 tot 11 jaar.

Welpen-meisjes Scouting Elburg

De opkomst bestaat uit alleen maar leuke dingen, zoals: buitenspelen, binnenspelen, knutselen, thema-programma's en tal van andere activiteiten.

Een paar keer per jaar hebben wij ook weekendkampen. Dit zijn korte kampjes van vaak maar 1 nachtje. Tijdens zo'n kamp is er meestal een thema, we doen dan ook vaak spelletjes die met het thema te maken hebben. Ook bevat een thema vaak nog een ander element. Dat is dat we vaak een doel moeten bereiken. Dit doel maakt het kamp weer net een beetje leuker.

Welpen-meisjes Scouting Elburg

Een hoogtepunt in elk 'kabouterleven' is toch wel het jaarlijks terugkerende zomerkamp. Tijdens dit kamp gaan wij een week bivakeren in het clubhuis van een andere scoutinggroep. Het zomerkamp bevat ook altijd een thema, waarin een bepaald doel moet worden gehaald. De hele week staat in het teken van plezier maken, we gaan dan ook hele leuke dingen doen, zoals; grote thema-spelen, allerlei opdrachten, zwemmen, winkelen, naar een pretpark, en nog veel meer leuke dingen.

De welpen-meisjes hebben iedere week opkomst, op zaterdagochtend van 09.30 tot 11.30 uur.

Leiding

• Mirthe
  • Nienke
  • Eva
  • Colien
  • Babette

Voor vragen/opmerking over de welpen of over de wachtlijst kunt u terecht op

scoutingelburg.kabouters@gmail.com

Spreekbeurt groep 5:

Leuke spreekbeurt gemaakt door Renee.

Download hier