Contributie

Scouting Elburg heeft als doel de contributie zo laag als mogelijk te houden. De contributie dekt maar een deel van de kosten die worden gemaakt. Om geen rode cijfers te hebben, zijn er andere bronnen van inkomsten, zoals: verhuur van gebouwen, terreinen en boten en het organiseren van evenementen zoals de avondvierdaagse, speculaas actie en de OranjeRun.

Klik hier >>>> Voor meer informatie en/of om je in te schrijven

De contributie is bestemd voor de activiteiten binnen de groep. Hiervoor zijn er ongeveer 40 opkomsten per jaar. Wanneer je lid bent van Scouting Elburg ben je ook automatisch lid van Scouting Nederland. Voor het lidmaatschap krijg je het scouting magazine, een lidmaatschap pas, korting op de Scout shop en kun je deelnemen aan landelijke scoutingactiviteiten. Verder zorgt de landelijke scouting organisatie ook voor de opleidingen en trainingen voor de leiding en het bestuur. De bijdrage voor Scouting Nederland is rond de € 28,00 en is verwerkt in de contributie welke per kwartaal wordt geïnd.

Voor kampen en extra activiteiten kan een extra bijdrage gevraagd worden wanneer er aan deel genomen wordt.

De contributie wordt aan het begin van elk kwartaal via een automatisch incasso geint, dit zijn de maanden januari, april, juli en oktober. Jaarlijks wordt beoordeeld of er een verhoging van de contributie nodig is.

Opzeggen kan alleen schriftelijk via ledenadministratie@scoutingelburg.nl een maand voor het verstrijken van het volgende kwartaal. Dit betekent dus dat de opzegging vanaf het opvolgende kwartaal voor 1 december, 1 maart, 1 juni of voor 1 september binnen dient te zijn. Er volgt geen restitutie van de contributie.

Voor verdere vragen over de automatische incasso, contributie of andere financiële vragen over de scoutinggroep, neem contact op me onze penningmeester via de mail naar harry@scoutingelburg.nl.

Bij onze vereniging begrijpen we dat het voor sommige leden een uitdaging kan zijn om de contributie te betalen. We willen je laten weten dat financiële moeilijkheden geen obstakel hoeven te zijn voor jouw deelname en betrokkenheid.

Er zijn diverse instanties waarvan je gebruik kunt maken:
1. Stichting Leergeld meer info op www.leergeld.nl
2. Gemeente Elburg meer info hierover op www.elburg.nl
3. Daarnaast kunnen wij een aanvraag doen bij Scouting Nederland. Meer info: www.scouting.nl

Als je meer wilt weten of als je hulp nodig hebt bij het navigeren door deze opties, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze penningmeester via de mail naar harry@scoutingelburg.nl.

Wij helpen graag om ervoor te zorgen dat iedereen volledig deel kan uitmaken van Scouting Elburg, ongeacht de financiële situatie.

Opgeven en opzeggen

Aanmelden van nieuwe leden gaat via de speltakleiding de gegevens hiervoor staat onder de rubriek speltakken.

Het inschrijfformulier voor de administratie is wel hier te downloaden en kunt u inleveren bij de speltakleiding

Opzeggen doet u via de speltakleiding én door het bij de ledenadministratie via de mail naar ledenadministratie@scoutingelburg.nl te melden, vergeet niet uw bankrekeningnummer erbij te vermelden.