Plusscouts

Op de één of andere manier hebben ze te maken (gehad) met Scouting Elburg. En er een fantastische tijd als lid, leiding of vrijwilliger gehad. Ze dragen de groep een warm hart toe en willen heel af en toe zonder de wekelijkse verplichtingen zich best nog eens inzetten in één van de verschillende commissies. Of als ondersteuning bij één van de activiteiten door het jaar heen.

Om meer binding binnen deze los vaste groep vrijwilligers te creëren zijn de Plusscouts ontstaan. Je hoeft er niets, maar als je het leuk vindt heb je de mogelijkheden om op de hoogte te blijven.

Onderhoud Scouting Elburg

Onderhoud

1x per jaar is er NL Doet. Op deze dag wordt het groot onderhoud aangepakt. Samen zorgen we er voor dat terrein en gebouwen in een goede staat blijven. Van grasmaaien, bladblazen, glazenwassen tot kleine en grote reparaties.

Schoonmaak ”Voor wat ze zelf niet aan kunnen.”

Afgelopen jaren heeft Scouting Elburg de luxe gehad om een vaste "Vutter" te hebben die wekelijks de grote schoonmaak van het gebouw voor zijn rekening nam. Momenteel zijn we op zoek naar iemand die dit op wil pakken.

Verhuur

Het verwerken van de aanvragen en optreden als gastpersoon voor andere groepen die hun weekendkamp of zomerkamp op de Strekdam of in het clubhuis doorbrengen.

Internet

Scouting Elburg heeft twee websites welke gebouwd en onderhouden moeten worden. Deze waar u nu op kijkt en www.ramborun.nl.Tevens hebben we een acitieve facebook pagina. Waar alle dagelijkse activiteiten en foto's worden bijgehouden.

Verkeersregelaars Scouting Elburg

Speculaasactie

Al meer dan 25 jaar hebben we één keer per jaar in November de Speculaas actie. Met de coördinatie van de huis aan huis verkoop, verzorgen van de inkoop en het vervoer van de scouts.

AvondVierdaagse Elburg

Al ruim 50 jaar organiseert Scouting Elburg de Avondvierdaagse. Een kleine commissie stort zich op de route planning, contact met de diverse instanties en natuurlijk het in goede banen leiden van dit jaarlijkse wandel evenement met ruim 1200 deelnemers.

Vrijwilligers RamboRun Elburg

RamboRun

Sinds ons jubileum jaar in 2014 hebben we er een nieuw evenement bij en wel de RamboRun. Een Survivalrun rond en door de historische binnenstad en haven van Elburg. Voor jong en oud (vanaf 6 jaar). De organisatie en invulling van alle obstakels komen uit de Plusscouts groep

Bakswedstrijden

1 x in de 5 jaar is onze groep gastheer voor de regionale Bakswedstrijden voor Zeeverkenners. Zeeverkenners uit Harderwijk, Kampen, Zwartsluis, Giethoorn en Elburg strijden voor uitzending naar de Landelijke Scouting Zeilwedstrijden.

Contact

Heb je ook zin om als vrijwilliger/plusscout aan de gang te gaan. Stuur dan een mailtje naar: plusscoutselburg@gmail.com