Sconingsdag opdrachten

Sconingsdag de opdrachten

Goed zo het is gelukt!

Je hebt vandaag weer 2 uur de tijd om zoveel mogelijk opdrachten uit te voeren. Kies de opdrachten uit die jij het leukst vindt. Voer ze zo creatief mogelijk uit.

Opdracht 1: Bak een broodje!

Opdracht 2:  Doe iets met oranje.

Opdracht 3: Verf/kleur/ stoepkrijt een kunstwerk voor de koning.

Opdracht 4: Maak je eigen RamboRun parcours in de tuin, speeltuin of huis.

Kijk voor inspiratie naar: https://vimeo.com/276976743

Opdracht 5: Trek zoveel mogelijk oranje of rood-wit-blauwe dingen aan.

Opdracht 6: Ga spijkerslaan.

Je hebt de volgende dingen nodig: een houtenblok, min. 1 lange spijker en min. 1 hamer (vuistje).

Suggesties om deze opdracht uit te voeren: Probeer een spijker met zo min mogelijk slagen in een blok te slaan of maak er een heuse wedstrijd van tussen je broer/zus/ouders waarbij je quiz vragen bedenkt die ze moeten beantwoorden en bij elk goed antwoord een keer mogen slaan.

Opdracht 7: Maak je achtertuin/huis/voortuin sconingsdag proof en versier dit feestelijk

Opdracht 8: Sminck jezelf met eetbare dingen, denk aan pasta, pindakaas, hagelslag etc. Een baard zorgt voor een bonuspunt.

Opdracht 9: Ga koekhappen / spekjeshappen / appelhappen

Opdracht 10: Laat zien hoe lang je kan spijkerbroek hangen.

Zoek een (oude) spijkerbroek, hang hem aan je schommel, boom, of aan de trap, en probeer hier zo lang mogelijk aan te gaan hangen. Om het nog leuker te maken kun je een wedstrijdje doen met je broer/zus.

Opdracht 11: Maak een foto puzzeltocht.

Sconingsdag is natuurlijk niet compleet zonder een mooie foto puzzeltocht. Daarom moet je in deze opdracht in je eigen huis (en tuin) een leuke foto puzzeltocht maken, gebruik hierbij je fantasie en creativiteit. Suggestie: hoe kleiner de details op de foto’s hoe leuker en moeilijker het wordt.

Opdracht 12: Kies je favoriete sconingsdag dans en geef een voorstelling, welke je natuurlijk filmt.

Op Sconingsdag wordt er gedanst. Dit jaar is er helaas geen nieuwe sconingdans uitgebracht, maar er zit vast wel een mooie hiertussen:  2013 ~ Bewegen is gezond     2014 ~ - Doe de kanga     2015 ~ - Energie     2016 ~ - Hupsakee!     2017 ~ - Okido
2018 ~ - Fitlala     2019 ~ - Pasapas

Opdracht 13: Hijs een "fok".

Eén van de Sconingsdag spelletjes waarmee je kan laten hoe sterk je bent. Je hebt natuurlijk niet allemaal een fok thuis, maar misschien kan je wel iets anders bedenken om het een beetje na te bootsen. Het gaat erom dat je een zware zak naar boven hijst.

Opdracht 14: Doe mee aan de online vossenjacht. Over de hele Scoutinelburg.nl site staan "Wie is het"-poppetjes van de leiding verspreid. Op welke pagina's vind je: Renee (JV), Luuk (ZV), Edward (WJ), Sara (WM)

Opdracht 15: Laat zien hoe jij geld verdient op de kleedjes markt

Sconingsdag is niets zonder de kleedjesmarkt. Hoe ga jij zoveel mogelijk geld verdienen? Maak een standje voor het huis en maak hier een foto/filmpje van. Ideeën om geld te gaan verdienen op een kleedjesmarkt zijn: Spullen/rommel verkopen, Een muziekinstrument bespelen, gaan zingen, een grabbelton….. Laat zien hoe jij dit zou doen.