Elbiza

10-11-12 mei 2018    Strekdam Elburg

Nu nog leeg, maar binnenkort het festivalterrein van Elbiza

De 40ste bakswedstrijden zal worden geopend in stijl. Elbiza Stijl

Deze speciale editie, zal worden gehouden op het ‘eiland’ Elbiza, in samenwerking met het gelijknamige festival. Een drie dagen durend festival boordevol muziek, wedstrijden, ontspanning en inspanning.

Met z'n allen maken we er een groot feest van waar herinneringen worden gemaakt, verliefdheden ontluiken en vriendschappen worden gesmeed.

Bakswedstrijden

Uiteraard wordt er tijdens Elbiza op de Outstage gestreden om de felbegeerde koperen bel en deelname aan de Landelijke Scouting Zeilwedstrijden. Naast het wrikken, roeien en zeilen wordt dit jaar ook de Grote Race gevaren. Houdt de Henk Brunt groep de bel in Kampen? We weten het 12 mei rond 13:00 uur.

Nieuw: De 16+ wedstrijden

Dit jaar komen er ook wedstrijden voor 16+ teams. Deze teams bestaande uit minimaal 4 Wilde Vaarders, Stamleden of Leiding. Waarvan er minimaal 1 in het bezit is van CWO-3. Er wordt gestreden in een originele Lelievlet. Een groep kan meerdere teams inschrijven. Deelname kost € 5,- per team. Wie wordt het eerste 16+ team wat uitgezonden gaat worden naar de Open klasse bij de Landelijke Scouting Zeilwedstrijden.

Camping

Op vertoon van je weekendticket en na strenge controle op het binnenbrengen van wat verboden is, hebben festivalbezoekers toegang tot de camping.

Je kunt op de Elbiza Campingsovernachten (of bezoeken) wanneer je een polsbandje hebt.

De camping gaat open vanaf 15:00 uur.

Plekken dienen van te voren gereserveerd te worden.

Bij de camping zijn voldoende toiletten en andere faciliteiten aanwezig die je nodig hebt voor een relaxt verblijf.

Er is een ruim aanbod aan catering. Bij de foodcourt is ook een campingwinkel aanwezig. In de campingwinkel kan je terecht voor al je (vergeten) campingspullen en verzorgingsproducten.

Sanitair

De toiletten op de camping zijn gratis. Gebruik ze en laat wildplassen achterwege uit respect voor je medekampeerders en de natuur!

Infobalie

De infobalie vind je bij de foodcourt. Je kun er terecht voor alle informatie rondom het festival: het programma, weersverwachtingen, daily news, terrein indeling en voorzieningen. Voor vuilniszakken, programmaboekjes en verloren of gevonden voorwerpen zit je hier ook meteen goed. Ook vragen, klachten (over bijvoorbeeld rotzooi of sanitair), complimenten en gouden ideeën kun je hier kwijt!

Kapotte polsbandjes kun je alleen bij de infobalie omwisselen voor een nieuwe, op vertoon van je entreeticket en een geldig legitimatiebewijs.

Afzetten & Ophalen (Kiss & Ride)

Kom je niet per boot en wil je niet te ver lopen? Laat je dan zo dicht mogelijk bij het festivalterrein of camping afzetten en ophalen bij de speciaal hiervoor ingerichte KISS & RIDE.

Open alleen op donderdag 10 mei vanaf 15:00 uur en op zaterdag 12 mei vanaf 13:00 uur. Bagagevervoer is aanwezig.

Locatie: J.P. Broekhovenstraat 40, Elburg

Parkeren

Parkeren nabij de camping en het festivalterrein is mogelijk op vertoon van een parkeerticket. Deze dient zichtbaar achter de voorruit geplaatst te zijn, na parkeren op de daarvoor aangewezen parkeerplaats.

Vanaf de parkeerplaats is bagagevervoer aanwezig.

Contact

Heb je informatie op onze website gezocht, alles goed doorgelezen, maar het antwoord toch niet kunnen vinden? mail ons dan: elbiza@scoutingelburg.nl

Social media Accounts

Volg de voorbereidingen & alle acts dat weekend zelf op:

#bws18 #elbiza

Festival reglement

Het is niet toegestaan om:

Te roken tijdens programma onderdelen. Daarbuiten gelden de regels van je groep.

Alcohol te nuttigen onder de 18, of tijdens het programma.

Orde te verstoren na kamprust. De groepsleiding dient hierop toe te zien.

Uitsluitend toegang tot het festivalterrein op vertoon van je polsbandje.

Het is tijdens het gehele evenement voor een ieder verboden om stoffen genoemd in de Opiumwet (drugs) of andere doping te gebruiken en/of voorhanden te hebben.

Te laat verschijnen bij een programma onderdeel kan leiden tot uitsluiting van deelname aan dit onderdeel.

De wedstrijdnummers zijn belangrijk. Deze nummers moeten goed zichtbaar op de boot bevestigd zijn.

De verplichte inventaris aan boord vanaf het moment van uitvaren tot het moment van terugkeer in de haven is: 4 riemen en dollen;  2 doften;  complete buikdenning / vlonders;  1 anker van minimaal 7 kilo voorzien van een ankerlijn van minimaal 15 meter lengte;  1 hoosemmer of hoosvat;  1 protestvlag (seinvlag "B" of "rode vlag") met een minimale afmeting van 15 x 25 cm of groepsdas;  per bemanningslid 1 goedgekeurd reddingsvest.

Een ieder dient te allen tijde de aanwijzingen van de organisatie op te volgen.