Koningsdag en dodenherdenking

27 april Koningsdag

Koningsdag begint voor ons traditiegetrouw om 10.00 uur met een Aubade op de Vischmarkt. Onder begeleiding van het Wilhelmus gespeeld door Muziekvereniging Concordia Elburg hijsen wij de vlag en worden daarna alle liedjes uit volle borst meegezongen.

Aansluitend houden we bij het clubhuis een OranjeRun. Kom lekker klauteren, kruipen en roetsjen van de kabelbaan.

Ben jij die stoere jongen of meid uit groep 3 tot en met groep 8 die wel van een klimpartij en uitdagingen houdt? Doe dan op Koningsdag mee.

Dit jaar is het voor familieleden ook mogelijk om te komen kijken of aan te moedigen, wanneer ze niet mee willen doen. De Scouts zorgen voor drankjes en hapjes. Mocht je als ouder samen met je kind mee willen doen, dat kan, geef je dan ook op als deelnemer. Om alles te stroomlijnen hebben we startblokken tussen 11:00 en 13:30 uur. Je kan je per groepje inschrijven, of individueel. Voor € 5,- per persoon kan je deelnemen.

4 mei dodenherdenking

Ook in Elburg worden op 4 mei om 20.00 uur 's avonds de oorlogsslachtoffers herdacht. Eén van de Elburgse terecht gestelde verzetstrijders in de tweede wereldoorlog was een oprichter van onze groep Nicolaas Samuel Rambonnet. Mede daarom zijn we in grote getale aanwezig met onze groep en herdenken hem hiermee.

Naast de wacht aan beide zijden van het monument loopt er ook een deel van onze leden mee in de stille tocht vanaf de ledige stede, via de joodsebegraafplaats naar het monument op de stadswal. En worden er namens ons allen bloemen gelegd bij het monument.